Storyselling Challenge
Leer verkopen vanuit verbinding

Ja leuk, ik wil mee doen

Heeft 2020 jou nog niet opgeleverd wat je zou willen qua klanten en omzet? Dan is dit je kans om daar verandering in te brengen.

.
Voel jij je regelmatig overweldigd als je Instagram opent en alle verhalen ziet van andere ondernemers? Enerzijds inspireert het je, maar anderzijds blokkeert het je.

Je weet dat het belangrijk is om jezelf te laten zien op social media en je weet ook dat jouw potentiële klanten zich daar bevinden, maar je stelt jezelf nog regelmatig vragen als:

• Waar moet ik beginnen met het vertellen van mijn verhaal?
• Wat is relevant om te delen?
• Zitten mensen wel op mijn verhaal te wachten?
• Hoe haal ik nou daadwerkelijk klanten uit Instagram?

Instagram is een geweldig platform en de mogelijkheden zijn enorm. Je moet alleen even weten hoe je het maximale eruit haalt.

Als je mij 5 jaar geleden had verteld dat ik vandaag de dag meer dan 50% van mijn klanten uit Instagram haal had ik je niet geloofd. Ik ben een nuchtere Fries en ik had niks met social media.

Wat moest iedereen wel niet van me denken als ik daar zichtbaar zou worden? En wat had ik nou te vertellen?

Uiteindelijk werd de droom om mijn bedrijf te laten groeien en zoveel mogelijk ondernemers te helpen alleen groter dan mijn angst en maakte ik de stap. Ik begon regelmatiger te posten, gaf een Instacursus, ging meer stories delen en groeide in een jaar tijd van 1000 naar 3000 volgers en wist dankzij Instagram zelfs elke maand mijn omzet te verdubbelen in 2019.

En inmiddels vind ik het zelfs leuk. Wat zeg ik? Ik vind het geweldig. Ik heb namelijk niet alleen klanten uit Instagram gehaald, maar zelfs vriendschappen voor het leven.

En dat gun ik jou ook. Daarom heb ik van 16 t/m 19 maart de Storyselling Challenge georganiseerd en omdat dit zulke positieve reacties opleverde heb ik de Challenge zo ingericht dat jij hem nu alsnog kunt volgen. Op die manier kan ik ook jou helpen om meer klanten en omzet te genereren via Instagram. Niet op een manier waardoor je volgers vertrekken, maar waardoor je volgers zich juist meer verbonden voelen met jou en van daaruit makkelijker de stap nemen om met jou te werken.

De tijd van klanten chasen en pushen is voorbij. Het draait om verkopen vanuit je verhaal en vanuit verbinding.

“Mensen kopen geen producten en diensten meer. Ze kopen verhalen en relaties.”

– Seth Godin

Waarom storyselling?

.
Koopgedrag is de afgelopen jaren sterk veranderd. Als consument zijn we steeds bewuster en door toenemende concurrentie kijken we veel verder dan alleen de dienst of product van een ondernemer.

Vooral op het moment dat je kennis verkoopt, bijvoorbeeld als coach. Op zo’n moment wil je als klant niet alleen het gevoel hebben dat iemand je kan helpen, je wilt ook een klik voelen met de coach.

Daarom is het cruciaal dat je in je marketing strategie meer deelt dan alleen informatie over je dienst of product. Uiteindelijk komen mensen namelijk bij jou OM jou. Omdat ze ‘aan’ gaan van jouw energie. Omdat ze zin hebben om daarna aan de slag te gaan. Omdat jij het uitlegt op een manier die ze kunnen ‘pakken’.

Je ziet daarom ook steeds meer storyselling. Ondernemers die verkopen vanuit verbinding door het delen van hun verhaal. Ik maak hier zelf ook veelvuldig gebruik van. Het is een veel mildere, maar ook veel effectievere vorm van sales en marketing. Perfect voor mensen die al rillingen krijgen bij het woord ‘sales’ omdat ze denken dat ze iemand iets aansmeren.

Ja ik doe mee met de challenge

.

Deze challenge is voor jou als jij:

.
✓ Een missie hebt om zoveel mogelijk mensen te helpen. Je wilt de wereld een beetje mooier maken door middel van jouw bedrijf.
.
✓ Wilt groeien met je bedrijf, maar niet weet hoe je dat praktisch gezien moet doen.
.
✓ Weet dat jouw klanten zich bevinden op Instagram, maar je nog niet weet hoe je ze daar kunt bereiken en vervolgens ook klant kunt maken.
.
✓ Weet dat je een mooi verhaal hebt maar simpelweg niet weet hoe je dit moet delen. En spoiler, élk verhaal is mooi.
.
✓ Niet houdt van sales en ‘marketingtrucjes’. Je wilt op een eerlijke manier verkopen zonder het gevoel te hebben dat je mensen iets aansmeert. Je weet alleen ook dat het tijd is om nu echt aan de slag te gaan met sales en marketing. Je bent er niet alleen klaar voor om je eigen verhaal te delen, je bent er ook klaar voor om het verhaal te veranderen wat jij jezelf vertelt op het gebied van sales en marketing. Dat verhaal dient je namelijk niet om het bedrijf te bouwen wat je wilt bouwen. Je wilt leren hoe je sales en marketing anders kunt zien zodat je het leuk gaat vinden.
.
✓ Kennisondernemer bent. Bijvoorbeeld life coach, business coach of online marketeer.

Klik hier om je ticket te kopen

Hoe werkt de challenge?

.
✓ De challenge duurt 4 dagen. Zodra je je aanmeld ontvang je direct de eerste mails. Daarna krijg je 3 dagen lang elke dag om 9:00 uur een mail met daarin de story templates voor die dag en de online masterclass van die dag. De 3 masterclasses duren circa 30-45 minuten.
.
✓ De 2 story templates gaan je helpen om je verhaal te delen via Instagram stories. In deze stories plaats ik vragen die je mag beantwoorden zodat jouw volgers jou en je verhaal op een leuke manier leren kennen. Ik help je uiteindelijk ook om op een prettige manier een aanbod te doen voor één van je producten.

✓ Je houdt onbeperkt toegang tot de masterclasses en story templates.

.

.

.

De helft van de opbrengst gaat naar ondernemers uit townships in Zuid-Afrika

.
Toen ik dit bedrijf startte maakte ik één afspraak met mezelf: Ik ga hier een megasucces van maken en ik neem zoveel mogelijk mensen met me mee naar ‘boven’.

In 2012 heb ik 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan bij TSiBA; een Business School voor ambitieuze jonge mensen uit townships in Kaapstad. TSiBA gelooft dat onderwijs uiteindelijk hét middel is om armoede te bestrijden. Of zoals Nelson Mandela het zei:

“Education is the most powerful weapon which you can use to change the world.”

TSiBA biedt daarom een business opleiding aan mensen uit townships om hen te helpen om uiteindelijk hun eigen bedrijf te starten. Ze bestaan sinds 2004 en hebben al mega veel mooie dingen gedaan.

Hoe tof is het als wij als Nederlandse ondernemers hen een boost kunnen geven? Je investeert €22 (exclusief 21% BTW) en daarmee enable je niet alleen jezelf, maar ook een ondernemer in Zuid-Afrika. Voor meer informatie over TSiBA, ga naar https://www.tsiba.ac.za/. Ik heb inmiddels al meer dan €2000 naar ze overgemaakt dankzij deze challenge. Op de laatste dag van de maand maak ik het bedrag van die maand over.

Klik hier om je ticket te kopen

.

Het verhaal achter die €22…

.
Het feit dat deze challenge een prijs heeft, heeft een goede reden. Ik geloof namelijk dat het bouwen van een succesvol bedrijf niet alleen te maken heeft met het toepassen van de juiste strategie. Het heeft ook voor een groot deel te maken met mindset en energie. Die €22 staat daarom symbool voor een aantal dingen.

1. Ik geloof dat geld pas naar je toe kan stromen als jij eerst bereid bent om in jezelf te investeren. Want als jij niet in jezelf investeert, hoe kan een ander dat dan wel? Eerst investeren, dan ontvangen.

2. If you pay, you pay attention. Ik ga enorm veel waardevolle kennis met je delen en ik wil je motiveren om er echt iets mee te doen. Het bedrag investeer je in ruil voor je eigen commitment.

3. Van de €22 gaat €11 naar TSiBA en €11 is een bijdrage van jou aan mij voor de kennis die je krijgt. Het getal 11 staat voor alignment. Op die manier is alles in balans. Oké oké, niet helemaal. Er gaat ook nog een klein deel naar de Belastingdienst.

Klik hier om je ticket te kopen

“You either walk inside your story and own it or you walk outside your story and hustle for your worthiness.”

– Brené Brown

.
Ik beloof je dat het waardevol wordt.

Tineke Zwart, wow… Waar moet ik beginnen.
In een korte tijd bewijst Tineke dat je enorm kunt groeien.
De nieuwe inzichten vliegen je om de oren. En ik weet niet hoe, maar Tineke weet ze behapbaar te maken.
Dus ook ontzettend toepasbaar. Handig!
Inspiratie om direct mee aan de slag te gaan.
Bovendien komt ze nog steeds binnen via mijn mail (nieuwbrief) en ze blijft raken.
Kortom, heerlijk om helderheid en focus te mogen ontvangen van deze heldin.


Marloes Weerepas – Mede-eigenaar Mevrouw Cha

In mei 2019 besloot ik met Tineke samen te gaan werken in het Transformers programma en inmiddels ben ik twee programma’s verder. En dat is niet zonder reden. Ik ben ontzettend blij dat ik deze keuze voor mijzelf heb gemaakt. Na de eerste maand in het Transformers programma had ik al mijn beste maand ooit. Ik geloof er echt in dat je samen sneller en groter kan groeien. Iedereen heeft blinde vlekken of momenten waarop je onzeker kan zijn in het ondernemerschap. Ik ook! Ik koos ervoor om niet alleen aan te modderen, maar mij te laten helpen door de coach die al op de plek is waar ik heel graag wil zijn. Tineke weet precies wat je nodig hebt en geeft mega waardevolle inzichten, waardoor ik als mens en ondernemer ben gegroeid. Tineke is ontzettend grondig, beantwoord al je vragen uitgebreid en helpt je vooral om slimmer te werken. Bovendien is Tineke gewoon een ontzettend leuk en fijn mens. Ik zou zeggen waar wacht je nog op!


Mariëlla Vink – Carrière Coach

Ik werk inmiddels al 2 jaar samen met Tineke en ben daar enorm enthousiast over. In eerste instantie heeft haar marketing advies me enorm geholpen bij de groei van mijn bedrijf. Toen ik begin dit jaar een coach zocht die me kon helpen bij de opbouw van tweede bedrijf, wist ik ook direct dat ik Tineke weer moest hebben. Inmiddels zit ik voor de tweede keer in het Transformers Programma. Wat ik zo fijn vind, is dat ze echt mee denkt, heel erg betrokken is en goed bereikbaar. Ze weet precies wat ze moet zeggen op moeilijke momenten en ze geeft me altijd veel vertrouwen in mezelf. Dankzij Tineke is mijn tweede bedrijf dit jaar echt in een stroomversnelling gekomen.


Carlijn Ottens – Business Coach

Ik ben mega blij dat ik ben ingestapt in de Salesfunnel & Strategie School! Het heeft me zoveel inzichten en rust gegeven. Ik begrijp nu hoe een bedrijf in elkaar zit en hoe je met bepaalde stappen slim om kunt gaan. Het zijn inzichten die me rust en zelfvertrouwen hebben gegeven waardoor ik een hele goede vertaalslag kan maken naar mijn klanten. Ik heb er enorm veel energie en enthousiasme door gekregen en dit zagen mijn ideale klanten ook. Hierdoor steeg mijn omzet vrijwel direct!


Luka Jacobs – Interieur Styliste & Webshop Eigenaar

Mijn verhaal in het kort

.
Hi, ik ben Tineke Zwart en toen ik 31 jaar geleden werd geboren in Joure (Friesland) in een heel nuchter gezin had ik niet verwacht dat ik uiteindelijk ondernemer zou worden en al helemaal niet dat het ook nog eens zo goed zou gaan.

Ik heb altijd een passie gehad voor menselijk gedrag en hoe bedrijven werken, maar als je me 10 jaar geleden had verteld dat ik in 2015 samen met mijn toenmalige vriend uit Zuid-Afrika een internationaal online marketing bedrijf zou starten en dat we binnen een half jaar een miljoen omzet zouden draaien, had ik je niet geloofd. Ook wist ik als Online Marketing & Business Coach in het eerste jaar elke maand mijn omzet te verdubbelen.

Wat ik echter nog veel belangrijker vind dan geld, is dat mijn bedrijf me plezier geeft. Ik heb namelijk in mijn eerste bedrijf ervaren hoe het kan zijn als je een hoge omzet draait, maar er niet gelukkig van wordt.

Nu zet ik mijn kennis in om ondernemers te helpen met het creëren van een consistente klantenstroom zonder dat ze het gevoel hebben dat ze mensen moeten chasen en pushen. Ik leer mijn klanten om te verkopen vanuit verbinding.

En hoe je dat precies doet? Dat leer je tijdens deze challenge. Ook vertel ik je dan de rest van mijn verhaal.

.

Veelgestelde vragen

.

Wanneer vindt de challenge plaats?
Direct 🙂 Zodra je jouw kaartje hebt gekocht ontvang je de eerste mails.

.
Hoe werkt de challenge?
Je krijgt elke dag om 9:00 uur een mail van mij met daarin 2 story templates om je verhaal te delen via Instagram stories en om daar uiteindelijk een aanbod te doen. Daarnaast ontvang je ook elke dag om 9:00 uur een online masterclass van 45 minuten waarin ik heel veel tips en kennis met je deel.

.
Is er de mogelijkheid om vragen te stellen?
Ja, gedurende de online masterclasses mag je vragen stellen via de chat. Zet dan even je emailadres erbij zodat ik weet wie de vraag heeft gesteld.
.

Wat is de investering voor deze challenge?
De investering is €22 exclusief 21% BTW. Daarvan gaat €11 naar TSiBA; een Business School in Zuid-Afrika die mensen uit krottenwijken opleidt tot ondernemer. 
.
Voor wie is deze challenge geschikt?
Voor kennisondernemers die meer uit hun Instagram account willen halen zonder alleen maar het gevoel te hebben dat ze aan het verkopen zijn, maar nog niet goed weten hoe ze dat moeten doen. 

Doe je mee?

Yes, count me in!