Welkom bij module 7!
.

En daarmee alweer de laatste module.
.
In de afgelopen 6 modules heb je alle handvatten gekregen om meer impact te gaan maken met je bedrijf en een consistente stroom aan klanten en omzet te genereren.
.
Now it’s time to spread your wings and fly!
.
In deze module doen we een re-cap. Ik deel de belangrijkste lessen van alle modules en geef je nog een aantal concrete tips.
.
Ook doe ik je een uniek aanbod. Scroll daarvoor even naar beneden op deze pagina.
.
Ik hoop oprecht dat deze cursus je de handvatten heeft gegeven om je bedrijf naar het volgende niveau te tillen. Ik weet ook gewoon dat je het in je hebt om de impact te maken die je wilt maken en daar goed voor betaald te krijgen.
.
Tijdens deze cursus hebben we het met name gehad over hoe je zoveel mogelijk van je ideale klanten kunt bereiken en prikkelen, maar onthoud dat zelfleiderschap één van de meest belangrijke dingen om succesvol te ondernemen.
.
Wees continu bewust van je acties en wat voor resultaat het oplevert. Maak dingen meetbaar en evalueer continu je resultaten. Het hoeft allemaal niet perfect te zijn. Zolang je maar progressie boekt. Stap voor stap.
.

“Marketing takes 14 days to learn, but a lifetime to master.” – Philip Kotler

Een overzicht van de belangrijkste principes om meer impact te maken met je bedrijf en meer omzet te genereren.

.

  1. Een succesvolle online marketing strategie draait voor 20% om technologie en voor 80% om psychologie. Het is belangrijk dat je zichtbaar bent op de juiste online kanalen en dat je website goed functioneert, maar de boodschap die je uitdraagt is bepalend voor een continue stroom aan klanten.
    .
  2. Mensen kopen geen product of dienst, maar een oplossing. Zorg er dus voor dat je niet zozeer vertelt over het product, maar over het eindresultaat wat jouw dienst of product op kan leveren. Verkoop de bestemming en niet het vliegtuig.
    .
  3. Mensen moeten tegenwoordig 2 tot 50 keer in aanraking komen met een dienst of product alvorens ze overgaan op een aankoop. Zorg er dus voor dat je consistent zichtbaar bent en dat je relevante content deelt voor je ideale klant.
    .
  4. Bied een laagdrempelige (online) manier om je klant kennis te laten maken met jou en je bedrijf. Laat zien welke waarde jij levert en waar jij als persoon of bedrijf voor staat.
    .
  5. Mensen kopen van mensen. Laat zien waarom je doet wat je doet en waar jij voor staat als persoon. Onthoud dat mensen met elkaar connecten op basis van gedeelde geloofsovertuiging, mindset, pijn, interesses, herkomst en humor. Wil je een holistisch beeld van jezelf schetsen, laat dan al deze elementen zien.
    .
  6. Kies je ideale klant zodat je duidelijk tot hem of haar kunt spreken. Hoe meer mensen je probeert aan te spreken, hoe minder mensen zich écht aangesproken voelen. Pas daar ook je product aanbod op aan. Hoe meer problemen je probeert op te lossen, hoe minder je écht oplost.
    .
  7. Creëer schaarste en urgentie om je klant dat laatste duwtje te geven. Werk bijvoorbeeld met Early Bird prijzen, verkoop een maximum aantal tickets, werk met een sluitingsdatum, enz.
    .
  8. Deel op al je online kanalen referenties van bestaande klanten en laat het zien als een klant iets van je koopt of je bent bezig met een klant. Laat zien dat het bij jou ‘veilig’ is. Mensen zijn kuddedieren en kijken naar andermans gedrag alvorens ze zelf bepaald gedrag vertonen.
    .
  9. Focus niet alleen op het binnenhalen van nieuwe klanten, maar denk ook na over hoe je van nog meer waarde kunt zijn voor je bestaande klanten. Het is makkelijker (en leuker) om een nieuw product te verkopen aan een bestaande klant dan aan iemand die jou nog niet kent. Je bestaande klanten zitten nog meer op je te wachten dan nieuwe klanten.
    .
  10. Creëer altijd meerdere advertenties op het moment dat je gaat adverteren. Test met circa 5 verschillende teksten en afbeeldingen. Niet iedereen voelt zich aangesproken door dezelfde tekst en afbeelding.

“Growth is never by mere chance. It is a result of forces working together.” – James Penney

Ben jij klaar voor the next level?

.

Tijdens deze cursus heb je een enorme bak aan kennis gekregen. Nu is het van belang om deze kennis toe te passen in je eigen praktijk.
.
Als je mij al wat langer volgt weet je dat ik het niet eens ben met quotes als “Kennis is macht.” Kennis is pas macht als je er ook daadwerkelijk iets mee doet.
.
Iets weten is iets anders dan iets toepassen.
.
Ik ben al sinds mijn 14de zowel bewust als onbewust bezig met het begrijpen van menselijk gedrag en hoe dat zich verhoudt tot het bouwen van een succesvol bedrijf. Inmiddels durf ik te stellen dat ik veel kennis heb, maar ik zal nooit denken dat ik ‘klaar’ ben en alles weet.
.
Mensen die denken dat ze ‘klaar’ zijn, zijn juist nog lang niet ‘klaar’. Je bent namelijk nooit klaar.
.
Een van de redenen dat ik zo snel twee bedrijven met een consistente stroom aan klanten en omzet heb weten op te bouwen is niet alleen omdat ik verstand heb van online marketing. Dat is omdat ik me in de afgelopen 3,5 jaar continu heb laten coachen door mensen die in mijn ogen succesvol zijn op een bepaald gebied en met wie ik een persoonlijke klik voel.
.
Ik maak het bedrag voor mijn coach altijd weer met pijn in mijn hart over, maar het levert me altijd zoveel meer op. Mijn huidige coach is een vrouw en ze fungeert niet alleen als mijn klankbord en cheerleader, maar ook als iemand die me rechttrekt als ik weer eens de verkeerde kant op knal. Het geeft me zo gigantisch veel motivatie en slagkracht.
.
Ik gun jou net zoveel slagkracht en daarom wil ik je een uniek aanbod doen. Je weet nu theoretisch gezien hoe je een consistente stroom aan klanten en omzet kunt genereren, maar hoe ga je ervoor zorgen dat je dit ook daadwerkelijk gaat doen? Weet je nu exact hoe je alle theorie van deze cursus kunt vertalen naar je eigen praktijk?

En vertrouw je erop dat je dit op eigen houtje kunt realiseren?

Veel van mijn klanten zijn aanpakkers. Ze volgen deze cursus om kennis te vergaren en besluiten dan om nog even samen met mij aan de slag te gaan om alle kennis zo snel mogelijk op de juiste manier te vertalen naar hun eigen praktijk.

Op die manier onderneem ik zelf ook. Ik vind het belangrijk om kennis te vergaren, maar ik heb geen geduld om er vervolgens 5 maanden over te doen om de kennis te vertalen naar mijn eigen praktijk. Misschien heb jij daar wel het geduld (en de financiën voor), maar misschien ook niet en daarom wil ik je graag de mogelijkheid bieden om nog een 1-op-1 strategiesessie met mij aan te bieden.

Wat houdt dit precies in?

Tijdens de 1-op-1 strategiesessie heb je volledig mijn persoonlijke aandacht.

Na deze sessie:
.
✓ Heb je een strategisch product aanbod waar jij volledig achter staat en moeiteloos verkoopt aan je ideale klant.
✓ Heb je een volledig uitgewerkt online marketing plan waarmee je jouw ideale klant weet te bereiken en aan je weet te binden.
✓ Weet je exact waar je de komende 6 maanden rekening mee moet houden om een consistente stroom aan klanten en omzet te genereren.
.
Afhankelijk van jouw voorkeur vindt de sessie plaats bij mij thuis in Amsterdam of via Zoom (0nline tool).

✓ Voorafgaand vul je een vragenlijst in zodat ik me alvast kan verdiepen in jouw bedrijf en je doelstellingen.
✓ De sessie duurt 3 uur en tijdens deze sessie creëren we samen een strategisch product aanbod en marketing plan.
✓ Na de sessie heb je nog recht op 2 uur telefonische coaching en consulting. Deze 2 uur verdelen we over 4 weken (4x 30 minuten).

Het is dus een intensief 1-op-1 traject waarmee je in een maand tijd letterlijk je bedrijf strak trekt. Het is enorm effectief en mijn klanten verdienen de investering – gemiddeld genomen – na een maand alweer terug.

Normaal gesproken is de investering voor een 1-op-1 sessie met mij 997,- exclusief BTW, maar als deelnemer van mijn cursus heb je tot en met 31 mei de kans om een 1-op-1 sessie te boeken voor 749,- exclusief BTW.

 

Heb jij het gevoel dat dit wel eens precies hetgeen zou kunnen zijn wat jij nodig hebt? Of twijfel je maar zou je graag even met mij hierover willen sparren? Stuur dan een mail naar tineke@simplyconsulting en dan praten we er samen over verder.

Opdrachten

.

  1. Nu je de volledige cursus hebt gevolgd, bedenk voor jezelf waar bij jou de grootste bottleneck zit om een consistente stroom aan klanten te genereren. Ben je niet zichtbaar genoeg? Heb je geen laagdrempelige (online) manier om je klanten kennis te laten maken met jou? Voed je je potentiële klanten niet voldoende? Of is het iets anders?
    .
  2. Stel omzetdoelen voor de komende maanden en denk na over een plan van aanpak om dit te realiseren. Begin bij het einddoel en denk dan steeds een stapje terug. Om je omzetdoel te halen; hoeveel van elk product of dienst moet je dan verkopen? Afhankelijk van het aantal producten of diensten wat je moet verkopen; hoeveel mensen moet je dan bereiken? Om zoveel mensen te bereiken, op welke kanalen moet je dan zichtbaar zijn en op wat voor manier?

Nog een paar laatste concrete tips

.

✓ Heb je geen zin om continu bezig te zijn met het plaatsen van content op social media? Gebruik dan een planningstool zoals Later of Buffer. Hiermee kun je berichten inplannen die vervolgens automatisch op een later moment worden geplaatst.
.
✓ Gebruik Canva om gratis mooie visuals te maken voor op je online kanalen.
.
✓ Kies per online kanaal heel specifiek wie je wilt aanspreken en welk doel je ermee wilt bereiken. Ik heb bijvoorbeeld twee verschillende doelgroepen. Enerzijds help ik startende ondernemers en anderzijds help ik grotere bedrijven. Ik kan ze niet beide écht aanspreken op één kanaal. Daarom hanteer ik een aparte strategie voor beide groepen.

Bedankt voor je deelname!