Welkom bij module 3!

.
Tijdens module 1 en 2 hebben we veelal de basiskennis behandeld om ervoor te zorgen dat je een consistente stroom aan klant en omzet weet te realiseren.

Je weet nu meer over de verschillende fases van menselijk koopgedrag en hoe je hier qua communicatie het beste op in kunt spelen.
.
In deze module duiken we in je website en gaan we de theorie van module 1 en 2 concreet toepassen. Je website is namelijk je online winkel en daar vindt uiteindelijk de conversie van bezoeker naar lead of klant plaats.

Je website speelt dus een cruciale rol in het genereren van een consistente stroom aan klanten en om die reden wijd ik er een complete module aan.

Het merendeel van websites zijn namelijk vooral visitekaartjes en geen conversiemiddel. Ze zien er mooi uit, maar leveren weinig tot geen leads of klanten op. Herkenbaar of niet?

Daarnaast maken veel ondernemers de fout om al te gaan adverteren of veel content te plaatsen zonder dat hun website conversie-proof is. Ze beseffen vaak niet dat je met posts en advertenties enkel meer bezoekers naar je website stuurt.

Je kunt daarmee zeker het eerste zaadje planten en interesse wekken, maar je website is uiteidelijk verantwoordelijk voor de conversie van bezoeker naar lead of van lead naar klant. Daar moet je ze zien te overtuigen van de oplossing die jij biedt.
.
In deze module beantwoord ik daarom vragen als:
.
✓ Waar letten mensen op als ze je website bezoeken?
.
✓ Hoe verander je jouw website van een visitekaartje in een converteermiddel?
.
✓ Hoe maak je een goede ‘homepagina’ en ‘over mij’ pagina?
.
✓ Welke technische dingen zijn belangrijk?

Een website hoort een converteermiddel te zijn en niet een visitekaartje.

Een goede website zorgt voor verbinding en vertrouwen.

Om ervoor te zorgen dat je verbinding en vertrouwen creëert is het van belang om op onderstaande 5 dingen een antwoord te geven:

1. Oplossing 
In hoeverre biedt dit bedrijf waar ik naar op zoek ben? Voel ik een verbinding tussen mijn probleem of behoefte en de oplossing die zij bieden? Krijg ik het gevoel dat zij begrijpen waar ik tegen aan loop en waar ik naar op zoek ben?

2. Gemak
Kan het product snel geleverd worden? Zit de fysieke locatie in de buurt? Kan ik op een laagdrempelige en prettige manier kennismaken met dit bedrijf? Maar ook; laadt de website snel genoeg? Weet ik waar ik moet klikken? Je wilt je website bezoeker bij de hand nemen en goed informeren.

3. Connectie
Voel ik een klik met deze ondernemer of met dit bedrijf? Waar staan ze voor? Wat is hun verhaal? Waarom doen ze wat ze doen? Gun ik ze mijn aankoop of voel ik me prettig bij het idee van een mogelijke samenwerking?

4. Betrouwbaarheid
Hoe groot is de kans op een positieve ervaring? Wat zeggen andere mensen over deze ondernemer of dit bedrijf?

5. Prijs
Valt het binnen mijn budget? Of juist; is de prijs hoog genoeg en daarmee ook mijn kwaliteitspercentage? Binnen elke markt zijn er mensen die liever meer betalen omdat de verwachte kwaliteit dan hoger is.

Deel 3 van het E-book

Download hier de onepager van module 3

Voorbeelden van goede homepagina’s

.

Homepagina van een business coach

.

Homepagina van een webshop

.

Homepagina van een software bedrijf

Voorbeelden van goede ‘Over Mij’ pagina’s

.

Over Ons pagina van een restaurant

.

Over Mij pagina van een business coach

.

Over Mij pagina van een mindset coach
Gratis website scan via Google

Deze website scan laat zien hoe je jouw website technisch gezien kunt optimaliseren zodat deze bijvoorbeeld sneller laadt.

Format Homepagina

.

Observatie van je ideale klant
Een duidelijke header afbeelding waarin je direct het probleem of de behoefte van je klant aankaart. Hierin omschrijf je ook direct de oplossing die je biedt. Ook plaats je hier meteen een call-to-action knop. Bied bijvoorbeeld direct je gratis E-book aan, laat mensen zich inschrijven voor je nieuwsbrief, bied een klant case aan, een brochure, enz.

Herken je dit?
Noem een aantal pijnpunten of behoeftes van jouw klant voor verdere identificatie.

Wat als?
In het geval van een specifieke pijn omschrijf je wat er gebeurt als ze niks veranderen aan de huidige situatie. Dit is met name voor coaches die mensen van een specifieke pijn af helpen.

Call-to-action
Bied opnieuw hetgeen aan wat je ook in de header aanbood.

Testimonials
Toon alvast 2 à 3 testimonials.

Content
Opsomming van bijvoorbeeld de laatste 3 blog berichten. Indien je een webshop hebt zou je hier een sectie kunnen plaatsen met ‘Meest populaire producten’.

Call-to-action
Bied nogmaals je oplossing aan.

Format Over Mij Pagina

.

Why
Begin met een pakkende zin waarin direct duidelijk wordt wat jouw why is. Vanuit welke pijn of behoefte is jouw why ontstaan?

Uitleg
Leg verder je why uit. Wat is het verhaal erachter? Zorg ervoor dat jouw ideale klant zich herkent in jouw verhaal.

Visie
Wat is jouw visie op hetgeen je doet? Waarom lever jij jouw oplossing op de manier die je doet? Waarom geloof je in die manier?

Kernwoorden
Jij in een aantal kernwoorden. Sommige mensen vinden het prettig om een korte en bondige versie te lezen.

Persoonlijk
Een zin met iets als: “Als je me écht zou kennen zou je weten dat…” Hier kun je dan een paar typische weetjes invullen.

Concrete Tips Voor Je Website

.

✓ De laadtijd van jouw website is heel bepalend voor conversie. Bezoekers verliezen al snel hun geduld als een website niet snel genoeg laadt. Investeer dus in een goed hosting bedrijf.
.
✓ Geef mensen de kans om via jouw website op een laagdrempelige (online) manier met je kennis te maken. Nadat ze van je bestaan af weten wil je een relatie met ze opbouwen. Afhankelijk van de oplossing die je biedt kun je dit doen door bijvoorbeeld een gratis E-book aan te bieden, een free trial, een gratis consult, een mini training, een klant case, een voucher van X bedrag als ze zich inschrijven voor de nieuwsbrief, enz.
.
✓ Verkoop je een kennisproduct of een product waar je veel over moet vertellen op de salespagina? Plaats dan meerdere call-to-action knoppen en niet alleen helemaal onderin. Niet iedereen heeft dezelfde hoeveelheid informatie nodig om tot een besluit te komen.
.
✓ Op www.canva.com (gratis) maak je snel en makkelijk prachtige designs voor je advertenties, posts en website.
.
✓ Beter goed gejat dan slecht bedacht. Kijk wat succesvolle bedrijven doen. Coolblue heeft bijvoorbeeld een team in dienst heeft die zich alleen maar bezig houdt met conversie optimalisatie. Zij testen continu dingen als: Klikken mensen sneller op een knop als deze groen of blauw is? Moeten we eurotekens voor de producten zetten of juist niet? Door het niet te doen associëren mensen het minder met geld wat psychologisch weer goed is. Op welk cijfer moeten we onze productprijs laten eindigen? Tegenwoordig zie je steeds meer prijzen die op 7 of 4 eindigen.
.
✓ Heb je een webshop of meerdere producten die op elkaar aansluiten? Voeg een sectie toe met: “Gerelateerde producten” of zeg tijdens het betaalproces iets als: “Mensen die dit product kochten, kochten ook X. Wil je dit ook?” Gister hadden we het over de stappen die mensen doorlopen om in die koopmindset te komen. Maak daar gebruik van als ze er eenmaal in zitten.

Website

Opdrachten

.

  1. Is het voor jouw website bezoekers direct duidelijk welke oplossing jij levert als ze je website openen?
    .
  2. Heb jij referenties op jouw website staan? Zo ja, komen deze betrouwbaar over? Zo nee, probeer om referenties te regelen.
    .
  3. Heb jij een duidelijk en persoonlijk ‘Over mij’ of ‘Over ons’ verhaal op je website staan of is het een salespraatje?
    .
  4. Neem jij jouw websitebezoeker bij de hand en is het duidelijk wat je van hem of haar verwacht?
    .
  5. Bied jij een laagdrempelige (online) manier om kennis te maken met jou of is hetgeen waar je om vraagt een te hoge drempel voor bezoekers?
    .
  6. Gebruik het format voor ‘Homepagina’ en ‘Over mij’ pagina om jouw website conversie proof te maken.